Skolens lokaler

Med en bredde i utdanningstilbud er det stort mangfold i utforming av skolens lokaler. Lokalene er tilpasset de ulike utdanningstilbud og fellesområdene er kjekke og lyse.

Nytt realfagsrom på Randaberg vgs - Klikk for stort bilde

Skolens lokaler består av:

• Kantine. Ny og flott kantine ble ferdig høsten 2018. Gratis grøt hver morgen.
  • Lyst og trivelig vrimleområde med sittegrupper, trær, bokskap, ping-pong, fuzzball, osv.
  • Bibliotek. Stort bibliotek med utlån av læremidler, skjønnlitteratur, spill og annet. Grupperom og sittegrupper på biblioteket innbyr til både faglig arbeid og godt miljø.
  • Realfagsrom. Helt nye realfagsrom ble ferdigstilt høsten 2019. Disse benyttes til undervisning i naturfag.
  • Medier og kommunikasjon har fotostudio, kostymerom, lydrom og klasserom tilpasset aktiviteten som gjøres. Fra lydstudioet setter også elever og lærere opp arrangement med lokal radiosending til skolen.
  • Industriverksteder. Stort flott industrilokale for Vg2 og 3 ulike verksted for Vg1. Helt nye dreiemaskiner i 2019.
  • Spesialrom for Helse- og Oppvekstfag. Rom med sykesenger, medisinsk utstyr og klasserom hvor digitale 3D-aktiviteter benyttes både med og uten VR-briller.
  • Elektroverksted. Flere verksted er kombinerte rom som fungerer både som klasserom og verksted.
  • Klasserom. Skolen får flere og flere klasserom med nytt digitalt utstyr som gir flere didaktiske og digitale muligheter.
  • Kjøkken og arbeidsrom. I tillegg til kantine har skolen to kjøkken som blir benyttet av elever. Elever ved tilrettelagt avdelingen har også rom hvor det produseres varer, både industrirelatert og andre kreative håndverk.
  • Godt Gjort. Skolens egne "butikklokaler" hvor elever ved tilrettelagt opplæring lager og selger diverse egenproduserte varer.
  • Gymsal, styrkerom og spinningrom. Gymsal kan deles i to store saler og har et rom for spinning/sykling like ved. Ute har skolen fotballbane, håndballbane og sandvolleyballbane.
  • Språklab. Skolens språklab blir hyppig benyttet i språkfagene. Dette gir elevene en unik mulighet til å få individuell veiledning og høre egen uttale. Programvare, utstyr og erfarne lærere gjør dette til et styrket pedagogisk tilbud innen språkfagene.
  • Grupperom. Skolen har fått enda flere grupperom som ble ferdigstilt høsten 2019.
  • Ute driver også tilrettelagt opplæring et sykkelverksted.
  • Parkeringsområder. Det er utvendig sykkelparkering til elevene. Skolen er en av få skoler som har parkering til elevers kjøretøy. Det er likevel begrenset antall plasser til elevenes biler og skolen oppfordrer til bruk av kollektiv trafikk.
  • Utvendige grøntområder med sittegrupper.

Industriverksted, Randaberg vgs - Klikk for stort bilde

Omvisning på skolen av en ungdom

Skolen sett fra luften