Visma InSchool

• Visma InSchool er systemet hvor elever får tilgang til timeplan, karakter, fravær, søknad om fritak av fag, søknad om permisjon og mye annet.
  • Det anbefales å bruke nettleseren google CHROME når en benytter Visma InSchool.
  • Foresatte har tilgang til noe av systemet dersom elev er under 18 år. I Visma vil foresatte ha tilgang til kontaktopplysninger, læreplaner og timeplan.​ Foresatte logger seg på med MinID (ID-porten), mens elever benytter Feide ID. Elever over 18 år kan selv gi tilgang til foresatte dersom det er ønskelig.

For direkte pålogging: https://randaberg-vgs.inschool.visma.no/Login.jsp

NB! Din tilhørighet er Rogaland fylkeskommune. Ved første gangs pålogging vil du se dette. Første gang må du også bekrefte fødselsnummer og personlig ID.

Innholdet på denne siden er først og fremst til elever. Dersom du er foresatt ber vi deg lese veiledning og informasjon tilpasset for foresatte: Informasjon til foresatte

Veiledning - logg inn på Visma InSchool

• Trykk på lenken over for å finne veiledning til pålogging og selve pålogging.

Fravær - hvordan se eget fravær, hvordan melde fra og hvordan søke om fratrekk av fravær

• Trykk på lenken over for å se små forklaringer om hvordan elever håndterer fravær i Visma InSchool. Se hvordan elever melder om fremtidig fravær,  hvordan elever søker om fratrekk av fravær og hvordan elever ser oversikt over eget fravær i Visma InSchool.
  • Lenken over viser også regelverk om fravær.

Vurdering -  hvordan se oversikt over prøver og andre vurderinger

• I lenken over kan elever se hvordan en finner oversikt over sine vurderinger i Visma InSchool. Vurderinger kan ha både kommentarer og karakter.

Søknad - hvordan søke om fritak fra fag eller andre søknader

• I lenken over kan du se video om hvordan du gjør i Visma InSchool dersom du skal søke om noe. I videoen vises eksempel på søknad i fritak fra fag i norsk sidemål.

Introduksjonsvideo for elever - en generell introduksjon til Visma InSchool

• Ved å trykke på lenken over blir du overført til Visma InSchool sin video på youtube.

Informasjonsidene til Rogaland Fylkeskommune

• I lenken over finner du helt generell informasjon om Visma InSchool fra Rogaland Fylkeskommune.

Fagvalg programfag - gjelder stud.spes. Egen informasjon gis i januar og februar.

• Informasjon om fagvalg for elever på Studiespesialisering og noen fag på Påbygg ligger på skolens hjemmesider, men selve valgene gjennomføres innen februar.